داشتن باسنی بزرگ و کمری باریک و یا اندامی شنی مانند بازیگران هالیوودی بدون شک خواسته همه خانوم‌های زیبا پسند است. اگر فکر می‌کنید باسن کوچکی دارید و می‌خواهید فرم اندام خود را بهتر کنید، می‌توانید با دنبال کردن رژیم‌های غذایی و ورزشی مناسب به خواسته خود برسید.

چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم

امروزه برای داشتن کمری باریک و باسنی بزرگ باید ورزش و رژیم غذایی متناسبی را رعایت کنید تا به  اندام ایده آل دست پیدا کنید که در مدت زمان نسبتا طولانی نتایج ایجاد می گردد. بعضی از افراد حتی با انجام ورزشهای روزانه و داشتن رژیم غذایی به نتایج دلخواه دست پیدا نمیکنند .

اگر به دنبال این سوال هستید که چگونه کمری باریک وباسنی پهن داشته باشیم در ابتدا باید بدانید که ماهیچه‌های باسن، ماهیچه‌های گلوتئوس یا سرینی نام داشته و عوامل مختلفی مانند ژنتیک و قالب بدن در شکل عضلات باسن نقش دارند. اما با این حال می‌توان در اندازه و فرم آن تغییراتی ایجاد کرد.

باسنی بزرگ و کمر باریک

باسنی بزرگ و کمر باریک

هر شخص نسبت به سیستم بدنی و توانایی خود میتواند با یکی از روشهای زیر به فرم دلخواه خود دست پیدا کند.

۱- انجام تمرینات ورزشی
۲- رژیم غذایی
۳- تزریق چربی
۴- پروتز باسن
۵- پکیج حجم دهنده

دلایل کم شدن حجم باسن

عمده ترین دلایل شل بودن، افت و کم حجم بودن باسن موارد زیر می باشند:

  • کاهش وزن زیاد
  • افزایش سن و پیری
  • مسائل ژنتیکی و مادرزادی
  • تغییرات هورمونی مخصوصاً در دوران بارداری یا شیردهی
  • تصادف و یا آتش سوزی

 

کپسول فت فست بهترین روش برای چاق کردن اندام

کپسول فت فست کاملا گیاهی میباشد و به افزایش وزن کمک می‌کند. این کپسول به طور سریع بدن را چاق کرده و طی یک دوره یک ماهه و با مصرف 60 عدد قرص، در حدود 4 الی 7 کیلوگرم افزایش وزن دارد . اما باید توجه داشت که قرص چاقی فت فست هرچند گیاهی، عوارض خاص خود را دارد و برای زنان باردار و شیرده، افراد بالای 60 سال و زیر 15 سال و مبتلایان به بیماری‌های کلیوی منع مصرف دارد.
ترکیبات فت فست شامل تمام انواع ویتامین‌های گروه ب به جز ویتامین ب 12 و مواد معدنی از قبیل آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، روی، کروم، منیزیوم و مواردی از این قبیل است. قرص فت فست محصول آمریکا و دارای گواهینامه تایید از سازمان غذا و داروی آمریکا و اروپاست که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

ویتامین ها و مواد معدنی

برای اینکه سوخت و ساز در بدن شما به خوبی انجام شود و فرایند عضله سازی به بهترین شکل صورت پذیرد لازم است تا بدن شما از نظر انواع ویتامین ها و مواد معدنی اشباع و غنی باشد. کمبود ویتامین یا ماده معدنی خاصی می تواند باعث عضله سوزی و لاغری بیش از حد عضلات شما شود. بنابراین برای این که باسنی بزرگ و کمری باریک داشته باشید لازم است که انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را یا از طریق مصرف مواد غذایی سالم و یا از طریق مصرف قرص های مکمل و انواع مولتی ویتامین ها تامین کنید.

چربی

مسلما مصرف چربی در بزرگ شدن باسن نقش موثری خواهد داشت. البته برای اینکه این چربی باعث چاق شدن پهلو کمر شما نشود لازم است که حرکات ورزشی منظمی انجام دهید. برای تامین چربی مورد نیاز بدن می توانید از انواع دانه های روغنی مانند تخمه آفتابگردان، فندق و … استفاده نمایید. شیر پر چرب و گوشت کم چرب نیز منابع خوبی از چربی های مفید برای بدن به شمار می روند.

کالری بیشتری دریافت کنید.

افرادی که به دلیل لاغر بودن، پایین تنه کوچکی دارند، با بیشتر غذا خوردن و دریافت کالری بیشتر، می‌توانند نه‌تنها وزن خود را بیشتر نمایند، بلکه به چاق شدن پایین تنه خود نیز کمک کنند. چنانچه فردی نمی‌تواند در یک وعده غذایی میزان زیادی کالری دریافت کند، باید وعده‌های بیشتری در طول روز مصرف نماید که بتواند میزان کالری خود را به حد متعادل برساند.

غذاهای مقوی و سالم بخورید.

با وجود آنکه بیشتر غذا خوردن به چاق شدن کمک می‌کند، اما اینکه برای چاق شدن پاها چه بخوریم نیز اهمیت دارد‌. در حقیقت برای رژیم چاقی باید از غذاهای سالم استفاده کنید که شامل تمام مواد مغذی و ویتامین‌ها باشد؛ همچون غلات، میوه‌ها و سبزیجات، لبنیات، پروتئین، مغزها و دانه‌ها و از غذاهای شامل چربی‌های اشباع و ناسالم همچون فست فودها و انواع نوشابه‌ها دوری کنید؛ زیرا با وجود آنکه سبب چاقی می‌شود، اما نه‌تنها ضرر بسیاری برای سلامتی دارد، بلکه تنها چربی بدن را افزایش می‌دهد و به افزایش حجم عضله و ماهیچه کمک نمی‌کند.

نوشیدنی های سالم بنوشید

در بین روز نه‌تنها نیاز است میزان زیادی آب مصرف کنید، بلکه باید به‌عنوان میان وعده از نوشیدنی‌های سالم استفاده کنید. مصرف قهوه، نوشابه و… سلامتی شما را به خطر می‌اندازد و به دلیل وجود قند اضافی و ناسالم، چاقی ایجاد می‌کند. بهتر است از انواع آب‌میوه طبیعی، اسموتی‌ها و شیک‌ها که شامل شیر و میوه‌های یخ زده است، به‌عنوان میان وعده چاق کننده برای چاق شدن پایین تنه استفاده کنید.

آب بین غذا را حذف کنید

نوشیدن آب بین غذا سبب می‌شود حجمی از معده اشغال شده و اشتها از بین برود و به همین دلیل افراد نمی‌توانند به میزان کافی کالری از غذای خود دریافت کنند. بنابراین برای چاق شدن پاها با طب سنتی باید نوشیدن آب بین غذا را حذف کنید تا نه‌تنها از چرب شدن کبد خود پیشگیری نمایید؛ بلکه به‌صورت اصولی وزن خود را اضافه نمایید.

پروتئین بیشتری مصرف کنید

با افزایش حجم پروتئین غذایی خود می‌توانید به افزایش حجم ماهیچه در بدن کمک نمایید؛ در نتیجه افزایش کالری غذایی به‌صورت اصولی باعث چاق شدن پایین تنه می‌شود. البته مصرف پروتئین به‌تنهایی نمی‌تواند سبب چاق شدن سریع گردد. به همین دلیل باید در کنار پروتئین، از میزان کافی کربوهیدرات نیز استفاده کنید. منابعی که حاوی پروتئین زیادی هستند؛ شامل تخم مرغ، گوشت بدون چربی، سینه مرغ و برخی حبوبات است.

کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید

برای مصرف کربوهیدرات باید از یک منبع صحیح استفاده کنید. غلات کامل یا سبوس‌دار بهترین منبع برای دریافت کربوهیدرات و برای چاق شدن سریع است؛ زیرا برخلاف غلات تصفیه شده همچون گندم، کالری کافی دارند و یک کربوهیدرات سالم و چاق کننده محسوب می‌شوند. انواع غلات کامل شامل جو دوسر، ذرت و برنج هستند.

دوره مصرف قرصهای چاق کننده چقدر است؟

دوره مصرف تمام محصولات چاقی بستگی به بدن فرد مصرف کننده و میزان کمبود وزنش دارد به این صورت که فرد با مصرف یک دوره از کپسول چاقی فت فست باید ببیند بدنش چطور به محصول جواب داده و چه مقدار افزایش وزن داشته در این صورت خود فرد است که تصمیم میگیرد که یک دوره دیگر از محصول را استفاده کند و یا همان مقدار چاقی بوجود امده برایش کافی است. ولی به طور کلی پیشنهاد ما به افرادی که میخواهند مصول فت فست را استفاده کنند این است که حداقل 2 دوره یک ماهه از این محصول استفاده کنند تا کاملا به نتیجه دلخواه خود برسند.

 

توصیه برای افرادی که میخواهند با مصرف کپسول فت فست باسن خود را حجیم کنند

افرادی که میخواهند با مصرف کپسول فت فست فقط باسن خود را حجیم کنند بهتر است در دوره مصرف حتما روزانه 30 دقیقه ورزشهای زیر را انجام دهند تا کاملا به نتیجه مد نظرخود برسند. ورزشهای زیر کاملا مخصوص حجیم کردن باسن میباشد و فرد با انجام تمرین های زیر چاقی بوجود امده از طریق فت فست را به سمت باسن خود هدایت میکند و اینگونه فقط باسن حجیم میشود.

 

تمرینات مناسب برای چاقی ران و باسن در برنامه باسن موارد زیر بیان شده است:

  • پل باسن تک پا
  • لانچ به طرفین
  • لانچ به عقب
  • لانچ تعظیمی
  • پلانک چرخشی
  • انواع اسکات
  • کیک بک با دمبل